شرورهای جام جهانی؛ از مارادونا تا زیدان
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
شرورهای جام جهانی؛ از مارادونا تا زیدان
تاریخ : جمعه 18 خرداد 1397
نویسنده : RmZiRn

آی‌اسپورت- در تاریخ جام جهانی بارها شاهد صحنه‌های تند و رفتارهای خشن حتی از سوی ستاره‌های بزرگ بوده‌ایم. از زیدان تا مارادونا و شوماخر و بکام، رقم زننده اتفاقات خشن و به یادماندنی زیادی در تاریخ جام‌های جهانی بوده‌اند که در ادامه آن را مرور خواهیم کرد.

 

تونی شوماخر (آلمان غربی)

 

در جریان دیدار ۲ تیم فرانسه و آلمان در جام جهانی ۱۹۸۲، باتیستون بازیکن تیم ملی فرانسه بعد از برخورد با تونی شوماخر دو دندان خود را از دست داده و دنده او نیز دچار آسیب دیدگی شدیدی شد. البته شوماخر که در فرانسه شخصیت منفوری است هنوز اصرار دارد برای توپ رفته است. این دیدار در نهایت در ضربات پنالتی ۵-۴ به سود آلمان به پایان رسید.

 

خالد بولاهروز (هلند)

 

دیدار پرتغال و هلند در جام جهانی ۲۰۰۶ با ۱۶ کارت زرد و ۴ کارت قرمز به «جنگ نورنبرگ» مشهور شده است و بولاهروز در نیمه دوم با تکل خشنی که منجر به مصدومیت و تعویض رونالدو شد، با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج گردید. فن برونکهورست از هلند و دکو و کاشتینیا از تیم ملی پرتغال نیز با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شدند تا پدید آورنده خشن ترین دیدار تورنمنت باشند.

 

نایجل دی یانگ (هلند)

 

هافبک خشن هلند در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۰ برابر اسپانیا با یک ضربه کونگو فویی خشن به سینه ژابی آلونسو خالق صحنه ای عجیب بود. در آن دیدار نیز بازیکنان هلند ۹ کارت زرد دریافت کرده و هیتینگا نیز در اوقات اضافه اخراج شد. اما جالب اینجاست که روی این صحنه هاوارد وب به دی یانگ کارت قرمز نشان نداد تا یکی از اشتباهات بزرگ داوری شکل گیرد.

 

زین الدین زیدان (فرانسه)

 

در اوقات اضافی فینال جام جهانی ۲۰۰۶، زین الدین با سر ضربه ای محکم به سینه مارکو ماتزاتزی زد تا آخرین سکانس خود در دنیای فوتبال را رقم بزند. صحبت های تحریک آمیز ماتراتزی باعث عصبانیت زیزو و اخراج او شد تا ایتالیا در ضربات پنالتی فرانسه را شکست داده و قهرمان جام جهانی شود.

 

دیوید بکام (انگلیس)

 

ستاره جوان سه شیرها در جام جهانی ۱۹۹۸ و در دیدار برابر آرژانتین ضربه ای به پای دیگو سیمئونه زد تا اخراج شده و کار انگلیس در ادامه راه دشوار شود. انگلیس در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین شد و بکام در بازگشت به انگلیس با بنری در کلیسای ناتینگهام با مضمون (خداوند حتی دیوید بکام را نیز مورد بخشش قرار دهد) روبرو شد.

 

روی کین (ایرلند)

 

پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۰۲ درگیری لفظی شدید بین مک کارتی سرمربی ایرلند و روی کین کاپیتان مشهور این تیم ایجاد شده تا در نهایت هافبک منچستریونایتد جام جهانی را از دست بدهد. غیبت روی کین تاثیر زیادی در شرایط ایرلند داشته و آنها در مرحله یک هشتم مغلوب اسپانیا و درخشش ایکر کاسیاس شدند.

 

دیگو مارادونا (آرژانتین)

 

  

ستاره جام جهانی ۱۹۸۶ که آن گل معروف با دست را برابر انگلیس به ثمر رساند، در جام جهانی ۱۹۹۴ به دوپینگ متهم شده و ادامه مسابقات را از دست داد. اما در نهایت فریادهای مارادونا بعد از گلزنی به یونان با چشم های گرد شده آخرین خاطرات این فوق ستاره از جام جهانی بود.

 

لوییس سوارز (اروگوئه)

 

 

ستاره تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۴ در دیدار برابر ایتالیا شانه جورجو کیه لینی مدافع تیم ملی ایتالیا را گاز گرفت اما این صحنه از چشم داوران پنهان ماند. اما دو روز بعد از این دیدار سوارز ۹ جلسه محروم شد و در ادامه جام قادر به همراهی تیمش نبود.

 

ورزش سه



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , دانستنی ها , ورزش , ,
برچسب‌ها: مجله خبری , اخبار ورزشی , شرورهای جام جهانی؛ از مارادونا تا زیدان ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» سال ها جادوگری علی کریمی/گزارش تصویری
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» فواید آب سرد برای پوست
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» ۲۰ انتقال گران‌قیمت تاریخ فوتبال+ تصاویر
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» دوچرخه‌سواران کوهستان تبریز+تصاویر
» دشمن نکونام و دوست قلعه نویی را بیشتر بشناسید
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» افسوس شدید استقلال برای از دست دادن این ستاره
» گرچه در پرسپولیس بودم، اما خونم آبی‌ست
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» رمزگشایی صحبت های نکونام؛ توهم جواد یا افتادن پرده عریانی ژنرال!
» تقویم محتوا چیست و چگونه تدوین می شود؟ (به همراه نمونه)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت اول)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت دوم)
» دانلود رایگان کتاب چگونه طراح سایت شویم ؟
» حالا با گوگل Docs می‌توانید بدون نیاز به Office فایل‌های Office را ویرایش کنید!
» افزایش سرعت فایرفاکس در وب‌گردی٬دانلود و…
» چگونه حساب فیسبوک خود را غیرفعال و حذف کنیم
» درس اول-آموزش کامل و تصویری فیس بوک
» درس دوم-حریم خصوصی و راهنمای کامل تنظیمات در فیس بوک
» درس سوم-تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک در تبلیغات، لیست ها و مزاحمت های افراد یا اپلیکیشن ها
» درس چهارم-ساخت و مدیریت پروفایل در فیس بوک
» درس پنجم-جستجو و یافتن دوستان در فیس بوک
» درس ششم-اشتراک گذاری و تایم لاین شما
» درس هفتم-همه چیز درباره News Feed
» درس هشتم-اشتراک گذاری و اضافه کردن عکس و فیلم در فیس بوک
» درس نهم-چت و تماس ویدئویی در فیس بوک
» درس دهم-پیام ها
» درس یازدهم-گروه ها
» آموزش کامل تنظیمات فیس‌بوک
» آموزش نرم افزار CorelDRAW + دانلود

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409